Náš den ve školce

Provoz naší mateřské školy: 6:30 - 16:30

Vyzvedávání dětí po obědě: 12:00 - 12:15

Vyzvedávání dětí odpoledne po odpočinku: od 14:30

Organizační režim dne:

Ráno rodiče přivádějí své děti od 6:30 do 8:30 hodin, v případě potřeby a po dohodě s pedagogem mohou i déle.

Děti jsou spojeny ráno od 6:30 - 7:15 v přízemí a 1. patře a odpoledne od 15:45 - 16:30 v přízemí a 1. patře.

Režim dne je volný, flexibilní a pružně se přizpůsobuje aktuálním potřebám probíhajících vzdělávacích aktivit. Pevně je stanovena pouze doba podávání jídla a pobytu venku. Všechny děti po obědě odpočívají při poslechu pohádky, dále je délka odpočinku přizpůsobena individuálním potřebám dětí. Odpočinek dětí z Modré třídy probíhá v tělocvičně a dětí ze Žluté třídy v 1. patře ve fialové ložnici.

Příklad režimu dne
- časové údaje jsou pouze orientační, v průběhu dne je možno přizpůsobit organizaci činností dětí jejich potřebám a aktuální situaci. Zachovány zůstávají vždy přiměřené intervaly mezi jídly a dostatečný pobyt venku:

6:30 - 8:30
příchod dětí do mateřské školy (8.00 - 8.30), předávání dětí učitelce mateřské školy do třídy, volně spontánní zájmové aktivity, pracovní, výtvarné, hudební činnosti, pohybové aktivity, individuální a skupinové činnosti

8:30 - 9:00
hygiena, dopolední svačina

9:00 - 9:30

volné činnosti a aktivity dětí řízené pedagogickými pracovníky zaměřenépředevším na hry a zájmovou činnost, práce s integrovanými dětmi, řízené aktivity, komunikativní kruh

9:30 - 11:30
příprava na pobyt venku, pobyt dětí venku, v případě nepříznivého počasí náhradní činnost

11:30 - 12:15
příprava na oběd, hygiena, oběd

12:15 - 14:00
příprava na odpočinek, spánek a odpočinek dětí, poslech pohádky, odpočinek u klidových aktivit

13:15 - 14:00
vstávání, individuální příprava dětí plnící povinný předškolní rok

14:00 - 14:30 vstávání, odpolední svačina, hygiena

14:30 - 16:30
volné činnosti a aktivity dětí řízené učitelkou mateřské školy zaměřené především na hry, zájmové činnosti a pohybové aktivity dětí, v případě pěkného počasí mohou probíhat na zahradě mateřské školy, rozchod dětí


Poměr spontánních a řízených činností je v denním programu vyvážený, a to včetně aktivit, které škola organizuje nad rámec běžného programu. Děti mají dostatek času i prostoru pro spontánní hru. Děti mají možnost pracovat individuálně, v malých i velkých skupinách, jsou zařazovány i frontální činnosti, zároveň pokud to děti potřebují, mají možnost neúčastnit se společných činností, uchýlit se do klidného koutku, pokračovat si ve své činnosti.